U wilt de huurovereenkomst van uw woning beëindigen. Op deze pagina leest u de belangrijkste informatie en vindt u het huuropzeggingsformulier.
De huurovereenkomst moet altijd schriftelijk worden opgezegd. U heeft 1 maand opzegtermijn. U kunt iedere dag van de maand opzeggen. Als u vandaag de huur opzegt, stopt de huurovereenkomst een maand later op de eerstvolgende werkdag. U mag altijd langer van tevoren opzeggen.
Voor het opzeggen van de huurovereenkomst vult u het huuropzeggingsformulier in. Is de bewoner overleden? Vul dan het huuropzeggingsformulier bij overlijden in. U kunt het ingevulde formulier mailen naar balie@wst-nieuwkoop.nl of via de post opsturen: Postbus 122, 2420 AC Nieuwkoop
Wilt u iemand uit het huurcontract halen, bijvoorbeeld bij scheiding? Dan ontvangen wij graag:
Wanneer u de huur heeft opgezegd maken we telefonisch een afspraak voor een voor- en eindinspectie van de woning. Onze opzichter loopt met u door de woning en maakt afspraken met u over hoe de woning moet worden achterlaten en wat er eventueel nog moet worden hersteld. Dit leggen we vast in een inspectierapport. Hiervan krijgt u uiteraard een kopie.
Heeft u zaken veranderd of aangepast aan uw woning zonder onze toestemming? U loopt dan het risico dat deze aanpassing ongedaan moet worden gemaakt voor uw vertrek. Zelf aangebrachte voorzieningen (ZAV) waar u wel schriftelijke goedkeuring van ons voor heeft gekregen, mogen blijven zitten. De voorziening moet wel in goede staat zijn en technisch in orde. Voor meer informatie over de zelf aangebrachte voorzieningen: kijk op deze pagina.
Het is soms mogelijk om roerende goederen en/of andere zaken ter overname aan de kandidaat huurder aan te bieden. U bepaalt samen met de nieuwe huurder of de overname gratis is of tegen een vergoeding. De nieuwe huurder is niet verplicht om iets over te nemen.
Alle zaken die de nieuwe huurder overneemt, noteert u op het daarvoor bestemde overnameformulier.
Dit formulier levert u, volledig ingevuld samen met de sleutels tijdens de eindopname bij ons in. WSN is niet aansprakelijk voor eventuele betaling tussen u en de nieuwe huurder.
Soms komt het helaas voor dat de nieuwe huurder de zaken niet wil overnemen of dat er nog geen nieuwe huurder is gevonden voor de eindinspectie. U moet er dan voor zorgen dat alle overname is verwijderd vóór de eindinspectie.
Als de eventuele overname niet is geregeld met een ondertekend overnameformulier (en de goederen nog aanwezig zijn in de woning) worden deze door ons verwijderd. De kosten voor het verwijderen van deze zaken en eventuele reparaties brengen wij bij u in rekening.
Op de dag dat de huurovereenkomst afloopt, komt onze opzichter langs voor een eindinspectie. U levert de woning in goede staat op en overhandigt de sleutels. De opzichter controleert of u de afgesproken herstelwerkzaamheden heeft uitgevoerd.
Heeft u niet alles hersteld zoals afgesproken? Wij zullen deze werkzaamheden uitvoeren en de kosten bij u in rekening brengen.
Zijn er nog goederen in de woning aanwezig die niet op het overname formulier staan? Wij verwijderen deze spullen op uw kosten.
Uiterlijk een maand na uw vertrek krijgt u een eindafrekening. Hierin verrekenen wij de bedragen die nog openstaan. U heeft bijvoorbeeld een voorschotbedrag voor de servicekosten betaald of wij hebben iets voor u moet verwijderen uit de woning.
Geef altijd uw nieuwe adres aan ons door, zodat wij u de eindafrekening en (indien van toepassing) de afrekening van de servicekosten kunnen sturen.